Tank T-55 je bil v uporabo uveden leta 1958, njegova proizvodnja pa je v ZSSR* tekla do leta 1962. Leta 1964 pa so proizvodnjo organizirali še na Čehoslovaškem (do 1967) in Poljskem (do 1968). Tank T-55 je modernizirana izvedenka svojega predhodnika T-54B v katerega so vgradili močnejši motor, sistem RKB zaščite, povečali so shrambe za gorivo in topovskega streliva ter mnoštvo drugih manjših izboljšav. Glavna razlika s predhodnikom je bila da ni imel vgrajenega 12.7 mm PA mitraljeza DŠKM*. Že leta 1962 so izdelali nov model T-55A, ki se od predhodnika razlikuje predvsem po izpopolnjeni RKB* zaščiti (v notranjosti tanka in na pokrovih so bile vgrajene posebne zaščitne obloge), odstranjen pa je bil tudi čelni 7.62 mm mitraljez SGMT*, ki je bil prvotno pozicioniran poleg voznika. T-55A je na tekočih trakovih v ZSSR vztrajal do leta 1979, na Češkoslovaškem (od 1967) in Poljskem (od 1968) pa do leta 1983. Odločitev da iz tanka odstranijo PA mitraljez se je hitro pokazala za napačno, zato je bil le ta od leta 1970 spet serijsko nameščen na vse tanke. V tem času naj bi vse skupaj proizvedli okoli 38000 tankov T-55 in T-55A. JLA je prve že rabljene tanke T-55 in T-55A iz ZSSR dobila v letu 1963 v drugi polovici 60-tih let p.s. pa tudi nove T-55A iz ZSSR in nove T-55 (od 1967 - T-55A) iz Čehoslovaške in Poljske, od koder so jih uvažali do leta 1983, ko je bila proizvodnja teh tankov končana. Poleg tankov je bilo za JLA nabavljeno tudi precejšnje število tankov-nosilcev mostu MT-55A, kakor tudi vozil za izvleko BTS-2, JVBT-55A, VT-55A in WZT-2. Ob koncu 70-tih let p.s. pa so na vse starejše tanke, ki tega še niso imeli ob remontu vgradili tudi 12.7 mm PA mitraljez DŠKM, del tankov je bil že tovarniško opremljen z nosilci za različne naprave za razminiranje (KMT-6, PT-55, PW-LWD) oziroma bagerski plug (BTU, BTU-55, M67), v formacijah pa so imeli tudi poveljniške tanke T-55K ali T-55AK, ki so bili opremljeni z dodatno radijsko postajo R-112 ali R-130, bencinskim agregatom in montažno 10 m teleskopsko anteno. JLA je po nekateri dokumentih iz leta 1991 razpolagala z okoli 1900 tanki T-55 vseh izvedenk, v oklepnih ali mehaniziranih bataljonih pehotnih, motoriziranih in oklepnih brigad. V oklepnih brigadah je v tistem času že tekla zamenjava starih T-55 z novimi M-84 in njihovo premeščanje v okb* pehotnih in motoriziranih brigad, kot zamenjava za T-34-85, ki so se izločali iz uporabe. V Sloveniji je tanke T-55 JLA razporedila v oklepne bataljone v 228. mtbr* Postojna-Pivka (T-55), 13. pmtbr* Ilirska Bistrica (T-55A), 195. mtbr Maribor (T-55A) in v 1. okbr* na Vrhniki (T-55K in T-55AK). V osamosvojitveni vojni za Slovenijo so bili tanki T-55 JLA iz prej omenjenih enot poslani v akcije za zasedbo mejnih prehodov na južnem (iz IIirske Bistrice) in severnem Primorskem (iz Pivke), Šentilja na Štajerskem (iz Maribora), ter Gornje Radgone v Pomurju (iz 32. mbr* - Varaždin). Po umiku JLA iz Slovenije je TO prevzela okoli 90 tankov T-55, T-55K, T-55A in T-55AK in jih razporedila v 44. okmb (Pivka) ter 74. okmb (Maribor). Dvaintrideset novejših tankov je bilo koncem 90-tih let p.s. posodobljenih v izvedenko M-55S in M-55S-šolski, ostali pa so bili izločeni iz uporabe leta 2002 in večina jih je končala kot tarča na poligonu Poček ali pa so bili razrezani.
|