Samovozni protiavionski top (PAST*) 20/3 mm M55A4M1-BOV-3 je ena od izvedenk osnovnega vozila BOV* in je nastala na pobudo uprave zračne obrambe VL in ZO* JLA*, z željo po povečanju mobilnosti, učinkovitosti, in unificiranosti topovskih sistemov zračne obrambe. Leta 1979 so začeli z razvojem sistema, katerega nosilec je bila Tovarna avtomobilov Maribor (TAM), skupaj s Tovarno orožja Crvena zastava. Že naslednje leto so izgotovili prototip, med leti 1981-1984 pa prototipno serijo. Po uspešno opravljenih testiranjih so leta 1985 izgotovili nulto serijo, ki ji je sledila serijska proizvodnja , ki je trajala do osamosvojitvene vojne leta 1991. Zadnjih dvanajst narejenih podvozij vozila BOV-3 ni bilo predano naročniku (JLA), temveč jih je prevzela Teritorialna obramba, ter jih predelala v lanserje protioklepnih raket fagot (9M111). Sistem je sestavljen iz kolesnega oklepnega vozila (TAM 150 B9 PA 4x4) in kupolice s trocevnim PA* topom M55A4 kalibra 20 mm. Za natančnost delovanja na zračne cilje, ki se nahajajo v vidnem polju, skrbi sistem vodenja ognja NRHU* J-171 (Galileo P-36), ki omogoča sistemu uspešno namerjanje na cilje, ki se po smeri gibljejo s kotno hitrostjo 75°/s, ter 45°/s po višini. Sistem lahko deluje v smeri po kotu 360°, ter od -4,5° do +83°, po višini. Učinkovit doseg topa je 1500m v daljino in 1000m v višino. Teoretična hitrost streljanja je od 1950 do 2250 nabojev/ min., praktična pa 180 nabojev/min.
V času osamosvojitvene vojne za Slovenijo je JLA že prvega dne (27.6.1991), enoto zračne obrambe iz Karlovca (306. lap PZO*) z 12 vozili BOV-3 napotila preko Gorjancev in Novega mesta, proti letališču Brnik. Enota je bila blokirana na klancu Medvedjek pri Trebnjem in 2.7.1991 po boju z Teritorialno obrambo v Krakovskem gozdu razbita. Teritorialna obramba je tedaj zaplenila 12 vozil BOV-3, ki so v Slovenski vojski služila 831/9. mtbzo* in 4.lrtbzo* vse do razformiranja 9.brzo, ko so vozila izvzeli iz uporabe. V zbirki PVZ je predstavljeno eno od tedaj zaplenjenih vozil.
|