(foto: Matjaž Ravbar)
Letalo SOKO 522 je za slovensko letalsko zgodovino pomembno, saj je pri konstruiranju in projektiranju letala sodelovala skupina inženirjev in letalskih strokovnjakov pod vodstvom slovenskega inženirja Iva Šoštaršiča. Letalo je bilo v JVL v uporabi od 1954 do 1978. Med drugim tudi v lahki borbeni (trenažni) eskadrilji na letališčih Brnik ter Cerklje ob Krki.
Tip letala 522 označujemo kot lahko borbeno letalo, izdelovati so ga začeli leta 1954 v tovarni SOKO Mostar. S Proizvodnjo so prenehali v letu 1961, narejenih je bilo okoli 110 primerkov. 522 je dvosedo, nizkokrilno, samostoječe letalo kovinske konstrukcije. Letalo po videzu in sposobnostih močno spominja na letalo North American AT-6 texan.
Maksimalna masa letala je znašala 2680 kg, največja hitrost je bila 330 km/h in dolet je znašal 665 km. Letalo ima propelerski pogon in je opremljeno z motorjem Pratt Whitney 1340-AN-1 s 600 KS, z dvokrakim propelerjem s premakljivim korakom, ki jih je Jugoslavija dobila od zahodne pomoči v 50-ih letih.
Letalo je bilo opremljeno z dvema strojnicama Colt – Browning 12,7 mm in štirimi nosilci za bombe ter dvema nosilcema za raketi. Moč ga je bilo oborožiti z 2x50 kg ali 4x25 kg bomb; 2x150 naboji in 2x HVAR raketami (High Velocity Aircraft Rocket).
Ostale osnovne mere letala so sledeče:
Dolžina – 8,773 m
Višina – 3,69 m Razpon kril – 11 m
|