(foto: Matjaž Ravbar)
Edvard in Jože Rusjan sta jeseni 1910 združila moči z Mihajlom Merćepom. V Zagrebu so skonstruirali dve letali, s t.i. Prvim so do konca leta poleteli večkrat. Drugo letalo pa so poimenovali Sokol, a ga do konca leta še niso uspeli dokončati. Obe letali so nameravali ponuditi predvsem za potrebe vojsk v regiji. Po nesrečnem letu v Beogradu in smrti Edvarda se je nadaljevalo delo na letalu Sokol, ki ga je pomagal dokončati tudi ing. Stanko Bloudek. Prvi je z letalom poletel Dragutin Novak maja 1911. Na njem se je v naslednjih mesecih izšolalo več pilotov. Maketo je leta 2007 izdelal Albin Novak v razmerju 1:2.
Osnovni mere letala so: Enokrilec, brez zakrilc, z gibljivimi krajci Dolžina: okoli 10 m (4,5 m) Razpon kril: okoli 12 m (6,3 m) Gradivo: les, gumirano platno, jeklene cevi, kovinske okrepitve na občutljivih delih, natezne žice Motor: Gnome 7 Omega, sedem cilindrični rotirajoči motor z močjo 50 KS
|